Ook als u uw woning wilt verhuren, moet u zich goed voorbereiden. Bij elke stap is zorgvuldigheid geboden. Wetgeving, fiscale gevolgen en bijvoorbeeld een verhuurbeding in uw hypotheekakte kunnen voor u vervelende gevolgen hebben indien hier vooraf niet zorgvuldig over is na gedacht. Omdat iedere verhuur vraagt om een specifieke aanpak, zetten wij in overleg met u alle middelen in die tot het gewenste resultaat kunnen leiden. Het gaat namelijk om maatwerk waarbij de procedure zorgvuldig wordt afgestemd op uw persoonlijke wensen en de marktsituatie ter plaatse.

Indien u van plan bent om uw woning op korte termijn te verhuren dan kunt u met mij vrijblijvend een afspraak maken. Dit kan zowel via de website www.hagesteinmakelaardij.nl of per mail (info@hagesteinmakelaardij.nl ), na ontvangst zal ik zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Hagestein Makelaardij is "sterk in dienstverlening".

Hoe werkt Hagestein Makelaardij?

Hagestein Makelaardij bemiddelt voor woningzoekenden bij het vinden van een geschikte woning.

Lees hier hoe u in 7 stappen uw woning onder de aandacht van onze woningzoekenden kan brengen en leegstand kan beperken!

  1. Opname

    De opname van de woonruimte kan persoonlijk na een afspraak in de woonruimte plaatsvinden maar ook telefonisch of schriftelijk worden afgehandeld. Heeft u nog niet eerder samengewerkt met Hagestein Makelaardij? Ik stel mij graag persoonlijk of telefonisch aan u voor. Tijdens een persoonlijk gesprek leg ik mijn verzorgde werkwijze aan u uit. Vervolgens zullen wij tot in detail de woning(en) die u wilt verhuren met u bespreken. Hierbij worden alle eigenschappen en bijzonderheden van de woning(en) opgenomen. Uiteraard kunt u tijdens het gesprek uw wensen en eisen wat betreft geschikte kandidaat huurders aangeven.

  2. Marketingacties

    Na opname en bevestiging van de met u gemaakte afspraken, plaatsen wij uw woonruimte op onze website. Daarmee houden de marketingacties omtrent uw woning uiteraard niet op. De door u verstrekte gegevens van de woonruimte worden verwerkt in het bestand van Hagestein Makelaardij. De kenmerken van uw woonruimte worden getoond op de Hagestein Makelaardij website. Uw woonruimte wordt getoond op websites waar we mee samenwerken. Uw woning zal dan dagelijks bij vele unieke bezoekers per dag onder de aandacht gebracht. Daarnaast zal uw woonruimte doorgaans met een raamadvertentie worden aangeprezen dit geschiedt door middel van een poster/-en of bord in of aan uw woning. Indien gewenst plaatsen wij ook externe advertenties. Buiten deze standaard acties bieden wij meerdere marketingmogelijkheden. Ik kan u hierover informeren en vrijblijvend een voorstel doen.

  3. Match

    De gegevens van de woningzoekende waarvoor wij bemiddelen worden gekoppeld aan de gegevens van de door u aangeboden woonruimte. De gegevens van de woningzoekenden waarvoor wij bemiddelen worden gekoppeld aan de gegevens van de door u aangeboden woonruimte. Valt uw woonruimte binnen de zoekcriteria / woonwensen die de huurwoningzoeker heeft aangegeven en komt deze zoeker qua profiel (inkomen, aantal personen en werkend / studerend, huisdieren) in aanmerking volgens de door u gestelde wensen en eisen? Dan bied Hagestein Makelaardij deze woning gelijk aan per e-mail, SMS en of telefonisch. Het aantal kandidaten dat geïnteresseerd is in uw woonruimte kan sterk variëren. Zodra er geïnteresseerde kandidaten zijn gevonden maken wij afspraken voor bezichtiging(en). Een bezichtiging kan plaatsvinden met één persoon of juist met een aantal geïnteresseerde tegelijk.

  4. Bezichtiging

    Vervolgens plant Hagestein Makelaardij een bezichtiging van uw woning. De bezichtiging wordt volledig begeleid door mijzelf, J. Hagestein. Ik hou u op de hoogte van het resultaat. Om snelle actie te kunnen waarborgen, hebben wij een sleutel van de te verhuren woning nodig. Als uw woonruimte nog bewoond wordt, nemen wij contact op met de huidige huurder om afspraken te maken voor een bezichtiging.

  5. Voorstellen kandidaat-huurder(s)

    Na een geslaagde bezichtiging stellen wij de kandidaat huurder(s) aan u voor. Deze kandidaat huurders zijn geselecteerd op basis van de door u gestelde eisen. U bent degene die uiteindelijk de beslissing neemt of u wel of niet akkoord gaat met een voorgestelde huurder.

  6. Huurovereenkomst

    Hagestein Makelaardij zal tevens de huurovereenkomst opstellen en de incheck / sleuteloverdracht regelen.

    In de huurovereenkomst die Hagestein Makelaardij opstelt, worden de standaard gegevens opgenomen. Eventuele bijzondere bepalingen die u zelf aangeeft zal Hagestein Makelaardij met de kandidaat huurder bespreken en indien de kandidaat huurder ermee instemt, in de huurovereenkomst verwerken. Hierna zullen wij de overeenkomst met alle betrokken partijen bespreken. Hagestein Makelaardij zal tevens toezien op ondertekening van de overeenkomst door de huurder, en op de sleuteloverdracht. De eerste huur en borg wordt voor u geïnd en Hagestein Makelaardij stort het bedrag, indien alles akkoord en ontvangen is, naar u door binnen 10 werkdagen na ontvangst.

  7. Oplevering

    Let op: deze laatste stap geldt alleen in specifieke gevallen. Bij de eindinspectie lopen wij dan samen met de huurder(s) de woonruimte door. Hierbij stellen we een inspectierapport en waar nodig een inventarislijst op.

Meer weten?

Indien u interesse heeft in onze diensten, of u wenst gewoon eens van gedachten wilt wisselen, neemt u dan gerust contact op met ons kantoor.

Hagestein Makelaardij is "sterk in dienstverlening".

Mail nu naar info@hagesteinmakelaardij.nl.